Tuesday 15 May 2012

- Sepak Takraw -

:: Sepak takraw nie salah satu sukan kegemaran aku. sejak dari darjah 3 aku dah wakil sekolah rendah aku main takraw nie. Dulu aku main Posisi Tekong ( Server ) mase aku kecik2, pastu aku seronok plak tengok orang main posisi Killer ( Perejam ) so aku pon blaja lar camne nak main posisi tuh. takraw nie mempunyai 3 posisi iaitu Tekong ( Server ), Feeder ( Pengumpan ) dan jugak Killer ( Perejam ).


:: Sebenarnye semua posisi penting dan jugak memainkan peranan yang penting kerana permainan takraw nie adalah permainan berpasukan. Walaupon susah jugak sebenarnye nak belajar main takraw nie, tapi permainan takraw nie betol2 enjoy dan jugak best. walaupun sukan nie tak se "glamer" sukan seperti bola sepak, tetapi sukan nie tetap menarik dan menampilkan aksi-aksi yang akrobatik.


:: Dalam famili aku, bukan aku sorang je main takraw nie. Adik aku pon ikot jejak langkah aku main takraw nie. Dan skang nie die lebey hebat dari aku rasenye.( dah la tinggi... jeles btol la.. HAHAHA). kat sini aku letakkan sket pic adik aku dan team dari Taman Samudera dimana aku tinggal kat seri manjung tuh main pada Tournament baru2 nie kat sane. agak2 korang bleh cam kot mane satu adek aku kan!!!.. hehehe


Step 1 :  Rejaman gulung

Step 2 :  Rejaman gulung

Step 3 :  Rejaman gulung

Step 4 :  Rejaman gulung

Team Takraw Taman Samudera ( pic aku takde plak ==' )

Yang Nie Adik Aku Plak Beraksi (yang baju itam long sleeves)

1 comment: